Ziggo Sport zet digitale stap voorwaarts

Michiel van Looijengoed
Creative Lead | Management

We hebben ziggosport.nl volledig vernieuwd. En dat was best nodig. Het oude platform stamde nog uit de tijd dat Max Verstappen op de kart zat en Rafael van der Vaart schitterde in de Premier League. Kortom, de techniek was niet meer van deze tijd en dat zorgde voor beperkingen in de online ambities van Ziggo Sport.

In verschillende sessies met alle betrokkenen, ook vanuit Vodafone/Ziggo, kregen we samen de wensen voor het nieuwe platform helder. Doordat we al jarenlang samenwerken, weten we wat voor Ziggo Sport belangrijk is; het verder verbeteren van de kijkcijfers en de conversie richting Ziggo en Ziggo Sport Totaal.

In een visueel aantrekkelijk platform laten we de content van Ziggo Sport van je scherm afspatten. Video's van alle sporten staan centraal. Ook heeft de TV gids een prominente plek binnen het platform en zijn er pagina's per sport ontwikkeld die op een verfijnde wijze laten zien waarvoor je bij Ziggo Sport terecht kunt.

Om de conversie richting Ziggo en Ziggo Sport Totaal te stimuleren, hebben we veel aandacht besteedt aan pagina's die de verschillende producten uitleggen. Via verschillende wegen leiden we bezoekers van de site hier op een subtiele manier naartoe. Daarnaast zijn er in het dynamische CMS veel mogelijkheden gecreƫerd voor het gemakkelijk en snel opzetten van campagnes. Door deze campagnes ook op zender te communiceren, is er een goede wisselwerking met het online platform. Zo zorgde een voorspelgame in aanloop naar het nieuwe F1 seizoen voor ruim 50.000 deelnemers. Een prachtige start voor het nieuwe platform.

Daarnaast is de ontwikkelde datalayer het vermelden waard. Een laagdrempelige manier (gebruik maken van de local storage van de browser) om personalisatie op het platform (bijvoorbeeld de video's op de homepage) toe te kunnen passen op basis van sportvoorkeur. Tevens wordt deze opgebouwde data meegestuurd en gesynchroniseerd met de emailmarketingtool Active Campaign. Zo kunnen we zo relevant mogelijk met sportfans communiceren.

Martijn van Opstal, Head of Communications bij Ziggo Sport, over het project: "Al jaren is het voor ons een feest om met TDE te werken. De flexibiliteit, digitale kennis, creativiteit en kennis van sport. Voor ons is er simpelweg geen bureau dat beter bij ons past op dit moment. Ook dit project verliep weer vlekkeloos. Het proces werd aangepast op onze wensen en het eindresultaat is zowel intern als extern zeer goed ontvangen!".

Mooie woorden over een project waar we zelf ook met een heel goed gevoel op terugkijken! Nieuwsgierig naar het eindresultaat inmiddels? Check hier de nieuwe website.