Vernieuwde KNVB App met bijzondere onboarding

Lennart Boven
Managing Partner

In aanloop naar de UEFA Nations League wedstrijden van het Nederlands Elftal, tegen Polen en Italiƫ, verscheen in de app stores een stevige update van de KNVB Oranje app.

Een speciale lancering, want in de onboarding van de app werd het nieuwe Nike thuistenue van het Nederlands Elftal onthuld. In de app kunnen fans een profiel aanmaken en hun eigen naam op het nieuwe thuisshirt zetten.

Niet alleen de spelers van Oranje maar ook de app is volledig in het nieuw gestoken. Onze designers mochten met de vernieuwde huisstijl aan de slag om deze op een goede manier toe te passen op de iOS en Android app. De app zit vol mooie details die de Oranje leeuw eer aan doen. Dit is onder meer terug te zien in het menu, de wedstrijdverslagen, statistieken en opstelling.

In deze update, ontwikkeld in samenwerking met de mobile collega's van E-sites, is verder een digitale fanzone toegevoegd. De fanzone is speciaal voor wedstrijdbezoekers; vind je weg in het stadion of bekijk direct de hoogtepunten van de wedstrijd. In de fanzone vind je daarnaast regelmatig nieuwe acties en leuke sponsoractivaties, zowel voor binnen als buiten het stadion. Ter introductie van de app ontwikkelden we een promotievideo voor social media.