We craft digital
connections
in sports

Hoe open je jouw eerste Brand House in Europa?

We craft digital
connections
in sports
Jorik Tilstra
Jorik Tilstra
Senior digital sportmarketeer / Creative

Amsterdam kreeg als eerste Europese stad een Under Armour Brand House. Dus daar om heen moet natuurlijk iets gebeuren. Iets digitaals. En natuurlijk ook wat fysieks, maar dat is logisch met een bakstenen winkel.

Om de aanstaande opening aan te jagen creëerden we een vette video om een doelgroep van geïnteresseerden op te bouwen.

Bekeek je deze video langer dan 10”? Dan vuurden we een ‘chatbot-post’ op je af. Jazeker, een chatbot! We hadden 2 x 2 exclusieve VIP-arrangementen beschikbaar voor deelnemers aan de winactie. Consumenten konden in de comments reageren met een geselecteerd woord (VIP), waardoor de chatbot in actie kwam en je deelname afhandelde. Hierdoor konden we het registratiesysteem automatiseren en iedereen à la minute te woord staan. Een mooi staaltje innovatie, passend bij het merk. En er werd een nieuw kanaal gecreëerd om met consumenten te communiceren.

Uiteindelijk bokste Anthony Joshua het voor elkaar om de winkel te openen, met een flitsende avond als gevolg. Check het 👇🏻