Team Jumbo-Visma en TDE openen digitaal theater voor Tour de France documentaire

Michiel van Looijengoed
Creative Lead | Management

Als eerste sportploeg ter wereld opent Team Jumbo-Visma haar eigen digitale theater. Een 3D omgeving waar fans content kunnen ervaren, zoals ze dat gewend zijn in een bioscoop. En wat is een betere manier om dit innovatieve concept te lanceren dan met de Tour de France documentaire 'Plan B, the fall & rise'? Het verhaal over hoe een dramatische eerste week uitmondde in de beste Tour de France prestatie van het team ooit, met een tweede plaats in het algemeen klassement en 4 ritzeges.

In het Team Jumbo-Visma Theater wordt de bioscoopervaring zo goed mogelijk nagebootst. Dit betekent bijvoorbeeld dat wielerfans een kaartje moeten kopen voor vaste tijden en dat de lichtinstelling tijdens de documentaire anders is dan tijdens de inloop. Bezoekers hebben ook de mogelijkheid om de documentaire schermvullend te bekijken op hun pc of via Google Chromecast of Apple TV te streamen naar de TV.

Podium voor TDE
“Als creatief en digitaal partner van Team Jumbo-Visma willen we voortdurend grenzen verleggen", zegt Michiel die als creative lead verantwoordelijk is voor het digitale theater. Hij vervolgt: “Als bureau opereren we zoals het hoort natuurlijk normaals gesproken in de schaduw, het is onze taak om het team of haar sponsors succesvol te laten zijn. Dit keer mogen we ook zelf, letterlijk, het podium pakken. Zo kunnen we samen met de ploeg laten zien wat we creatief, commercieel en technisch in huis hebben als TDE”.

Met het Team Jumbo-Visma Theater kijken beide partijen verder dan alleen deze Tour de France documentaire. De ambitie is dat de digitale omgeving in de toekomst ook gebruikt kan worden voor viewing party’s, (team)presentaties, seminars en andere digitale ervaringen. Om de meest unieke ervaring voor wielerfans te creëren, zal gekeken worden naar verdere uitbreiding van (interactieve) functionaliteiten.

Dichterbij brengen
Richard Plugge, algemeen directeur van Team Jumbo-Visma, is blij met de lancering van het nieuwe concept: "Dit is een volgende stap om onze fans dichterbij het team te brengen. Het Team Jumbo-Visma Theater geeft ons veel mogelijkheden om op een unieke manier content te delen met onze fans. Onze documentaire Plan B is een mooie eerste stap om het theater te lanceren. Na het succes van vorig jaar met de campagnes Continue the Ride en dit jaar Ride With Us die we eveneens met TDE hebben ontwikkeld, is dit een mooie nieuwe manier om in contact te komen met onze verder groeiende fanbase."

Fans kunnen hun kaarten voor de Tour de France documentaire reserveren in het Team Jumbo-Visma Theater. De voorstellingen lopen van 6 augustus tot en met 22 augustus.