TDE zoekt een [functietitel mag je zelf bedenken]

Marc Schuurman
Manager Social Media

[Update 23-02-2021: Deze vacature is inmiddels gesloten. Herken je jezelf in dit profiel of denk jij voor ons van waarde te kunnen zijn? Een open sollicitatie is uiteraard altijd welkom]

Goedemorgen,

Ga maar eens goed zitten voor de stand-up deze ochtend. Je collega's Marc en Roan zijn al online op Discord om de laatste status door te nemen van het community management van de ASICS hockeypagina op Instagram en de nieuwe campagne voor UEFA. Terwijl de comments en likes binnenstromen houd jij je focus op het einddoel, de KPI en via welke kanalen je dit gaat bereiken. Tijdens een discussie over het bereiken van de juiste doelgroep, schud jij een concept uit je mouw om een jonge doelgroep te activeren voor een campagne van Ziggo Sport op TikTok. Door recente ervaringen die je hebt opgedaan bij een campagne binnen dit medium, kan je goed uitleggen wat wel en niet werkt.

Je vergeet bijna nog te melden dat er tijdens de productie van het creatieve concept voor Team Jumbo-Visma ook Instagram Reels-content moet worden geschoten. In de dying seconds van de stand-up geef je dit nog mee en je bereid je voor op de volgende call.

Waar vinden we de beste kanalen om potentiƫle hardlopers te bereiken voor een digitale campagne voor Nationale-Nederlanden? Betrek je influencers? En zo ja, welke? Na de call werk je een slim distributieplan uit en check je in bij collega's om dit scherper te stellen op basis van hun input. Als specialist op het gebied van crossmediaal denken en met een voorliefde voor de nieuwste digitale en social media platformen past deze opdracht jou perfect.

Oja! Je las dit weekend nog iets interessant over Collaborative Ads van Facebook, goed om nog even te delen met Roan, de advertising specialist in het team.

Na de lunch staat er community management op het programma. De Johan Cruyff Foundation streeft haar doelen na om kinderen ruimte te bieden om te bewegen. Hoe draagt social media bij aan dit doel? Door aandacht te genereren is jouw inschatting. En je gaat aan de slag met het maken en plannen van content en die nieuwe campagne die eraan komt in januari. Direct daarna spring je in een Google Meet om een brainstorm in te gaan waar je jouw kennis en expertise deelt hoe de verschillende doelgroepen zich gedragen op social media, van YouTube tot Snapchat. En welke draai je aan concepten moet geven zodat de resultaten boven verwachting zijn. Samen met Jorik en Michiel werk je dit verder uit, volgende week is de presentatie.

Dan krijg je een Slack-berichtje van Ruud, hij heeft een toepassing gezien van social commerce binnen Face Filters en heeft een idee om dit voor een nieuwe klant uit te voeren. Je belt hem gelijk op en bespreekt drie richtingen hoe dit kan werken voor onze klanten. Wat een lekker dagje zeg.

Als toetje struin je de laatste nieuwtjes af wat er mogelijk is op de verschillende nieuwe media kanalen terwijl je met een schuin oor luistert naar de Perpetual Traffic podcast. Toch maar even dat ideetje vast opschrijven in notities, het laat je niet los. Zodat je het morgenochtend direct met Lennart kan delen, die heeft op die dag een meeting met TCS over ons eigen product Smart Medal. Oh wacht, maar dat is een goed idee!

-----

Past dit bij jou, zo'n dagbesteding? Dan hebben we het volgende van je nodig:

> CV met referenties
> Voorstel voor jouw functietitel
> Motivatie brief of video (tip!) waarom jij past in ons plaatje

Stuur jouw sollicitatie naar marc@tde.nl.