TDE wint pitch Eredivisie.nl

Michiel van Looijengoed
Head of Development

De Eredivisie CV heeft TDE gekozen als bureau om haar platform eredivisie.nl te vernieuwen. TDE kwam als beste uit de bus na een pitch onder vier bureaus. De huidige website is in 2017 met name visueel aangepakt en is nu ook toe aan een technische herontwikkeling.



Met een volledig nieuwe basis wil Eredivisie de komende jaren verder bouwen aan haar online identiteit. Daarin moeten onder meer de eigen focusgebieden van de Eredivisie, personalisatie, (live) statistieken, meer ruimte voor partners en het dynamisch zelf kunnen opzetten van acties en campagnes een belangrijke rol gaan spelen. Eerder was Eredivisie bijvoorbeeld succesvol met het Eredivisie Shirt Festival, waarvan de campagnesite ook door TDE ontwikkeld werd.

“We zijn verheugd dat we samen met TDE een nieuwe stap gaan zetten in het ontwikkelen van onze digitale strategie”, zegt Michel Dusée, projectmanager marketing en communicatie bij de Eredivisie. “Sinds 2016 zijn we vanuit de Eredivisie CV aan het bouwen aan een league-organisatie met eigen focusgebieden, campagnes en een nieuwe communicatiestrategie. Inmiddels bereiken we met de kanalen van de Eredivisie en eDivisie ruim een miljoen voetballiefhebbers. Nu staan we op het punt om een volgende stap te zetten: de website transformeren naar een ‘centrale hub’ waarin al het nieuws over de Eredivisie samenkomt, campagnes mogelijk zijn en onze partners steviger verankerd zijn. TDE liet in de pitch zien de voetbal- en sportmarketingwereld goed te begrijpen en onze ambities te kunnen vertalen in een nieuw digitaal platform. Daarnaast hebben we fijn met ze samengewerkt met het Eredivisie Shirt Festival vorig jaar. Met deze nieuwe en eerdere kennis zijn we er van overtuigd dat we samen aan een fundament kunnen bouwen om een topspeler te worden op online gebied”.