We craft digital
connections
in sports

Social highlights februari

We craft digital
connections
in sports
Stijn Bindels
Stijn Bindels
Social Media Designer

In februari waren natuurlijk alle ogen gericht op PyeongChang, waar TeamNL de ene na de andere medaille binnen sleepte. Maar ondertussen ging onze social machine onvermoeibaar door en produceerden we, ondanks een kortere maand, weer menig parel op het online speelvlak. We nemen jullie mee door onze maand februari!

[ENERGIEDIRECT.NL - PSV]

Inhaken is een vak apart en vergt, zoals bijna alles, een goede voorbereiding. Deze inhaker voor energiedirect.nl lag al een tijdje op de plank, maar de bal is rond en dus bleef hij de afgelopen tijd nog even liggen. Uitgerekend in het weekend waar de spanning definitief terug zou keren in de Eredivisie, speelde PSV haar beste spel en mochten we dit pareltje afstoffen. Weliswaar eerder bedacht, maar daardoor niet minder leuk en doeltreffend. Naar verluidt bleef het nog lang onrustig in Rotterdam... ;-)

[UNDER ARMOUR - UA HOVR LAUNCH]

De nieuwste hardloopschoen van Under Armour laat de zwaartekracht verdwijnen. Revolutionaire demping, waardoor je energie krijgt in plaats van inlevert. Dat klinkt wel goed toch? Wij waren in ieder geval in de wolken dat we voor de Nederlandse markt deze launch via social media mochten begeleiden.

[CURLINGBOND - OS2018]

Curling is hot! De toenemende populariteit van de sport maakte dat heel Nederland (of nou ja een deel) meeleefde met de curlingmannen in hun jacht op een olympisch ticket. Helaas kwamen de Spelen nog wat te vroeg voor Neerlands curlingtrots en kon het vizier op het aankomende WK in Las Vegas gericht worden. En toen, op een moment dat je het niet meer verwachtte, bleek er toch een curlingteam afgereisd te zijn naar Korea. Met veel plezier, gepast fanatisme en een Koninklijk randje werd er een potje curling gespeeld in PyeongChang. Wij waren er uiteraard als de kippen bij om hier, namens de curlingbond, een postje aan te wijden.

[OPEL - FEYENOORD]

De ontmoeting tussen Feyenoord en PSV stond natuurlijk in het teken van de 'spanning' in de Eredivisie. Maar deze wedstrijd stond ook in het teken van verbroedering. Opel, Feyenoord, Philips, PSV en de Hartstichting vroegen gezamenlijk aandacht voor het belang van zoveel mogelijk geregistreerde AED's in Nederland. Een prachtig gebaar dat eigenlijk een veel groter podium verdient dan die 90 minuten voetbal op zondagmiddag. Voor onze klant Opel droegen we in ieder geval ons steentje bij door, in aanloop naar de wedstrijd, dit bijzondere initiatief onder de aandacht te brengen.

Tot volgende maand!

Marc Schuurman  
Stijn Bindels 
Roan Bezemer