We craft digital
connections
in sports

Mexicaanse PSV-fans stemmen op favoriete Philips look

We craft digital
connections
in sports
Michiel van Looijengoed
Michiel van Looijengoed
Head of Development

Vorige week lanceerde Philips in Mexico de “¡Gana tu nuevo look!" campagne. Een campagne, bedacht en ontwikkeld door Triple Double, om de bekendheid van Philips als een Personal Care & Grooming merk middels de samenwerking met PSV, in Mexico te vergroten.

Wij mochten als onderdeel van deze campagne een Facebook applicatie ontwikkelen, waarin Mexicaanse consumenten aan kunnen geven welke look zij het meest waarderen. Voor de campagne zijn de PSV-spelers Andrés Guardado, Héctor Moreno, Santiago Arias, Jürgen Locadia en Davy Pröpper samengebracht in de kleedkamer van PSV en kregen alleen een eigen stijl aangemeten: van chique tot sportief. Consumenten die meedoen aan de actie, maken kans op een geheel verzorgde reis naar de Champions League wedstrijd PSV - Bayern München te waar zij de gekozen look ook daadwerkelijk aangemeten krijgen.

Aangezien onze Spaans net iets minder is dan ons Nederlands en Engels was het af en toe puzzelen met teksten, maar het eindresultaat mocht er zijn!

www.facebook.com/philips

De uitdaging voor dit project was vooral om verschillende niveaus van caching in te bouwen in de applicatie. Klinkt heel fancy hé? Maar wel een absolute noodzaak wanneer spelers als Guardado en Moreno met 2 miljoen Facebook fans de campagne via dit kanaal gaan delen. Voor de stormloop die dan ontstaat heb je gewoon een goede inrichting van je server en caching nodig.