Let's continue the ride

Michiel van Looijengoed
Head of Development

Hoe neem je afscheid van een partner waarmee je 7 jaar lang een iconische combinatie bent geweest? Hoe zorg je ervoor dat de emotie van alles dat je hebt meegemaakt overkomt bij je volgers? Met in ons achterhoofd dat de jaarlijkse verkoopdag van fietsen op het hoofdkantoor niet door kon gaan wegens COVID-19. Het uitgangspunt? De fiets is veel meer dan het materiaal dat gebruikt is om hem te maken. Het betekent zoveel meer. Een ode aan de fietsen die zo extreem succesvol waren de afgelopen seizoen. Een afscheidsbrief van de renner aan zijn geliefde stalen ros.

Komend seizoen neemt Cervélo de rol van fietsenleverancier over bij de succesvolle Nederlandse wielerploeg, maar niet voordat we Bianchi op een passende manier bedanken. Een ruim twee minuten durende video vol hoogtepunten en een full page advertentie in Het Laatste Nieuws met een terugblik van Wout van Aert op zijn Milaan - San Remo triomf, vormden de start van de campagne.

De campagneboodschap naast 'Grazie Bianchi'? Continue the ride. Want de meest unieke Bianchi's gaan tussen 18 en 27 december op zoek naar een nieuwe eigenaar. Zodat ze ook bij een volgende gepassioneerde eigenaar nieuwe verhalen blijven schrijven. Speciaal voor deze campagne werd Catawiki, Europa's leidende online marktplaats voor speciale objecten, partner van de ploeg. Met de opbrengst van de veiling wordt de stimulering van de wielersport en de ontwikkeling van talent in de Team Jumbo-Visma ondersteund.

De komende week is er op allerlei manieren aandacht voor de campagne. Dus houd vooral de kanalen van Team Jumbo-Visma én die van de hoofdrolspelers zelf in de gaten. Het kan je onmogelijk ontgaan als wielerliefhebber want iedere renner plaatst zijn eigen verhaal, de kanalen van de ploeg staan meer dan een week lang in het teken van de campagne om uit te komen op ruim 300 campagne uitingen. Van Wielerflits tot Velonews, van Het Laatste Nieuws tot aan de Rode Lantaarn, van Ciclismo a Fondo tot Wielerrevue en Cyclingnews.

Kortom, met recht een wereldwijde campagne die nog niet klaar is. Want er volgen nog meer speciale activaties voordat de deadline van de veiling verstrijkt. Mocht je ondertussen ook een poging willen wagen om een van de fietsen te bemachtigen? Ga dan naar www.continuetheride.bike.

Onze werkzaamheden? Van concept tot het schrijven van alle verhalen voor renners, het filmscript, het design van de campagnestijl (meer dan 300 doorvertalingen), PR strategie en contentplanning. En met hulp van Southfields in de edit van de prachtige video én steun van het marketing & communicatie team van Jumbo-Visma. 🙌🏻