We craft digital
connections
in sports

Jonge talenten aan zet tegen de ChessBot van Deloitte

We craft digital
connections
in sports
Lennart Boven
Lennart Boven
Managing Director

Wie kan het best, snelst en meest efficiënt potentiële talenten spotten op een schaakbord? Deloitte CEO Peter Bommel, Tex de Wit, schaakgrootmeester Robin van Kampen? Allemaal fout. Het was onze ChessBot (ja dit is een woordgrap op chatbot). Door deze digitale activatie van het NK Schaak-sponsorship creëert Deloitte extra power voor haar arbeidsmarktcommunicatie.

De meest doeltreffende zet in deze wervingscampagne – die is bedacht en gemaakt door ons team van knappe koppen - is die van de chatbot. Ter gelegenheid van deze campagne omgedoopt tot De ChessBot. Deze wordt geactiveerd door het juiste antwoord te geven op de vraag in onderstaande Facebook post en precies dat wordt massaal gedaan. Mensen laten namelijk graag zien dat ze het juiste antwoord weten.

Zelfs de opt-in tijdens dit gesprek blijkt geen spelbreker. Het tegendeel zelfs, in totaal schaken 85 mensen 1:1 tegen de ChessBot. De conversatie eindigt altijd met de vraag of de deelnemende student aanwezig wil zijn bij de Inhousedag Check-Meet-Deloitte.

De ChessBot ontvangt binnen Deloitte ook de nodige kudos vanwege de Artificial Intelligence component. Deloitte richt al langer haar pijlen op AI en er lopen tientallen projecten - intern en bij de klant - waarin deze technologie een belangrijke rol speelt. Deze concrete toepassing leverde liefst 31 aanmeldingen voor de Inhousedag op, waarmee we de ChessBot als succesvolle AI-activatie mogen bestempelen!

Team TDE mag zich stilletjes aan ook schaakgrootmeester noemen. De afgelopen weken vlogen de herdersmatjes, rokades en de juiste vlakverdeling over kantoor. Weer eens wat anders dan het getik van zo’n tafeltennisballetje of de laatste Scorito-stand.