We craft digital
connections
in sports

Herinneringen fans centraal in Eerste keer Ajax-campagne

We craft digital
connections
in sports
Michiel van Looijengoed
Michiel van Looijengoed
Head of Development

Die eerste keer Ajax. Aan de hand van je vader de trappen op.  Elk zintuig op scherp. Het geluid, de mensenmassa. Het gras, de spanning. Die eerste keer bij Ajax, dat kruipt onder je huid.  Was het in De Meer, het Olympisch Stadion of in de ArenA? Was jij bij de omhaal van Van Basten, de slalom van Zlatan of een zakelijke 1-0? Zo’n moment wordt de herinnering van je leven. Jouw debuut bij Ajax is onvergetelijk.

Precies dit gevoel hebben we centraal gesteld in de digitale campagne ‘Eerste keer Ajax’. Een campagne waarmee Ajax haar supporters, die nog nooit in de Johan Cruijff ArenA waren geweest, wilde verleiden om hun eerste keer Ajax te beleven.

https://www.naarajax.nl/

Op naarajax.nl vertellen supporters die Ajax al live hebben zien spelen in woord en beeld over hun debuut op de tribunes. Middels een uitgekiende social media en online marketing campagne, gericht op supporters die hun debuut al gemaakt hadden, zorgden we voor traffic naar de campagnesite. Daar kon men zich via een conversational formulier (90% conversie) aanmelden voor de actie en een bevriende Ajacied uitnodigen.

Door integratie van Whatsapp kwamen deze genodigden makkelijk op hun persoonlijke pagina uit, waar het wedstrijdticket met voor- en achternaam al zichtbaar was. De campagne was goed voor maar liefst 20% van de totale database groei van Ajax vorig seizoen. En bovenal beleefden vele Ajacieden hun eerste, onvergetelijke keer Ajax.