We craft digital
connections
in sports

#DitIsOnsGoud

We craft digital
connections
in sports
Roan Bezemer
Roan Bezemer
Social Media Manager

Zondagavond klokslag 6 uur stond het toetje van de vaderlandse voetbalcompetitie op het programma in stadion De Kuip: de KNVB Bekerfinale tussen AZ en Feyenoord. De 100ste editie alweer, en dat in het 50ste levensjaar van de Alkmaar Zaanstreek-combinatie. Een ultieme mogelijkheid voor Under Armour om het sponsorship met AZ te activeren op de sociale media. Als digitale partner van het Amerikaanse sportmerk kregen wij de opdracht hier invulling aan te geven in aanloop naar de eindstrijd in Rotterdam.

Ter ere van de 50ste verjaardag van AZ ontwierp Under Armour voor dit seizoen een speciaal jubileumshirt met gouden elementen voor de Alkmaarse club. Het omdopen van de KNVB Beker tot een gouden exemplaar liet alle puzzelstukjes voor de social campagne op zijn plek vallen: #DitIsOnsGoud. 

Vanuit die gedachte hebben we een Instagram campagne bedacht voor het weggeven van de allerlaatste tickets, gebruikmakend van de dynamiek van de Instagram Stories functie. Eigenlijk is het idee vrij simpel uit te leggen: we verstopten twee gouden tickets in de kleedkamer van AZ, maakten daar een 360 graden foto van, knipten deze op in een zevental Stories en start de zoektocht. Kaarten gevonden? Omhoog swipen maar, je gegevens invullen en duimen dat jij de gelukkige bent die de felbegeerde tickets wint.

Maar daar bleef het natuurlijk niet bij. Ook om de kaartjes zoektocht heen lieten we de AZ-supporters warmlopen voor de naderende bekerfinale. Zie hier een greep uit onze social posts.