We craft digital
connections
in sports

Digitale activatie binnen eSports? Voeg iets toe!

We craft digital
connections
in sports
Jorik Tilstra
Jorik Tilstra
Senior digital sportmarketeer / Creative

Als partner van eSports Day 2017 hebben we de mogelijkheid gekregen om de beleving voor deelnemers leuker te maken, te verrijken en de interactie tussen deelnemers te bevorderen op een laagdrempelige manier. Kortom, het activeren van je rechten uit een partnership!

Eerst dachten we aan een ‘Game Name Generator’, heel simpel: je vult je naam in, waar wij vervolgens een vertaling van maken. Toen zei één van onze developers, “wat nou als deelnemers hun foto uploaden en wij deze matchen aan een Eredivisie-speler of Oranje Vrouwen-speelster. Is dat niet leuk?”. Dat is inderdaad veel leuker!

esportsday.jpg#asset:773

Dus wij aan de slag met een landingspagina, de invulvelden, het inbouwen van de software en linken naar de FIFA FUT Card database. De uitkomst:

Iedere deelnemer krijgt op zijn eventbadge een look-a-like op basis van gezichtskenmerken. Zo wordt er door gezichtsherkenningsoftware gekeken naar leeftijd, huidskleur, afstand tussen de ogen, neus en mond om tot de juiste FIFA look-a-like te komen.

Tijdens de contactmomenten heerste er bijna een Albert Heijn Eredivisie-plaatjes sfeer; “welke speler ben jij?”. Wat leidde tot Feyenoordfans met Heiko Westermann of een Heracles-medewerker met FC Twente speler op de badge. Een schitterende ijsbreker tijdens het netwerken en het zorgde voor veel interactie.