We craft digital
connections
in sports

Je gaat het pas zien als je het doorhebt

We craft digital
connections
in sports
Teun Habes
Teun Habes
Digital Sportmarketeer

Nederlands beste voetballer aller tijden sprak ooit de wijze woorden: "je gaat het pas zien als je het doorhebt". Een prachtige uitspraak die volgens ons ook van toepassing is op de nieuwe huisstijl van de Cruyff Foundation.

Het visuele concept, ontwikkeld door Grey, "Creating space" pakte ons direct. De prachtige fonts, de unieke kleurstelling, de intrigerende coverfoto en de kleine details in de stijl zorgen ervoor dat je elke keer iets nieuws ziet wanneer je naar de vernieuwde stijl kijkt. Een ware prikkeling voor de zintuigen!

Toen we bezig waren met de rebranding, hebben we ook direct een aantal zaken verbeterd. Zo is het donatieformulier geoptimaliseerd op conversie (een stand alone pagina zonder afleidende elementen en optimaal gebruik van overtuigingsprincipes), hebben we de kaart met alle activiteiten van de Cruyff Foundation omgebouwd van Google Maps naar Apple Maps (Google vraagt tegenwoordig flinke fees voor het gebruik van Maps) en hebben we het mogelijk gemaakt om registraties op te delen in verschillende stappen.

Met deze stappen in stijl en functionaliteit is de Cruyff Foundation klaar voor de toekomst. Tessa Linssen, marketing manager van de Cruyff Foundation, is ook tevreden met het resultaat: "Een nieuwe huisstijl is natuurlijk heel spannend. Met name onze website moest deze uitstralen. Dat is perfect gelukt. De website is mooi en stoer én geeft voldoende ruimte voor overzichtelijke verslaglegging. Daarbij zijn we erg blij met de doorgevoerde verbeteringen, zoals bijvoorbeeld de donatiepagina. De aanwezige ‘’touch of Johan Cruijff’ maakt de website extra bijzonder".

https://cruyff-foundation.org/