ASICS-ambassadeur daagt hockeyers in Nederland en België uit

Jorik Tilstra
Senior digital sportmarketeer / Creative

Met de start van het nieuwe hockey seizoen komen ook alle hockeytalenten (jong en oud) weer in actie op de velden. Om dit moment extra kracht bij te zetten, organiseert ASICS een digitale wedstrijd met een prijs waar ieder talent van droomt: een sponsorcontract bij ASICS. Ambassadeur Thomas Briels (aanvoerder van het Belgisch nationale team en speler van Oranje-Rood uit Eindhoven) heeft een pittige opgave voor de talenten bedacht: De ASICS Turn.

Hij daagt iedere hockeyspeler in Nederland en België uit om zijn ASICS Turn te verbeteren of leuker te maken. Naast Thomas zijn ook de ASICS-ambassadeurs Jorrit Croon, Maria Verschoor, Bjorn Kellerman, Margot van Geffen, Jip Janssen en Malou Pheninckx onderdeel van deze campagne, net als diverse social hockey-kanalen.

Maarten Jonges, Marketing Manager Benelux bij ASICS, “Ik vind het heel gaaf dat we via deze digitale campagne zo goed kunnen aansluiten bij de doelgroep die we het liefst inspireren. Met de inzet van onze eigen kanalen en die van onze ambassadeurs hopen we dat heel veel kinderen vaak buiten gaan oefenen om een toffe ASICS Turn te maken”.

Jorik vult aan: “Dit is wat ons werk zo mooi maakt. Een campagne op het snijvlak van een merk, met een positieve uitwerking op het aantal beweeguren dat kinderen maken op een dag. Zodat we de doelstellingen van ASICS behalen en tegelijkertijd de wereld in beweging zetten.”