Aftellen met Ziggo Sport

Roan Bezemer
Social Media Manager

Vanwege de coronapandemie moesten we het maandenlang missen: live sport op televisie. Geen weergaloze Messi op je beeldbuis en geen geluid van ronkende motoren door je huiskamer. Alles lag stil. Tot die mooie junimaand aanbrak met de terugkeer van live sport op Ziggo Sport.

Eerst keerden La Liga, de Premier League en de Serie A terug bij Ziggo Sport. In juli gevolgd door de start van het nieuwe Formule 1-seizoen. Om de laatste loodjes wat lichter te maken voor alle Nederlandse sportliefhebbers, ontwikkelden we voor Ziggo Sport een pagina met een speciale aftelklok.

Maar dat niet alleen. Ook koppelden we een voorspelmechanisme aan de campagne. Schiet Messi een vrije trap binnen? Wint Max de Grand Prix van Oostenrijk? Uit een selectie van 14 fragmenten kon je jouw drie voorspellingen pikken, waarmee je onder meer kans maakte op een gesigneerd shirt van Frenkie de Jong of officiƫle merchandising van Max Verstappen.

Meer dan 80.000 sportliefhebbers hebben een of meerdere campagnepagina's bezocht in de maand juni en ruim 27.000 mensen lieten een voorspelling achter. Zo tikten de laatste dagen, uren en minuten tot de terugkeer van de grote voetbalcompetities en de Formule 1 voor de kijkers lekker snel weg.