We craft digital
connections
in sports

Under Armour

Achter de schermen bij de digital-first Europese contentstrategie van een snelgroeiend sportmerk.

We craft digital
connections
in sports

Under Armour

In Noord-Amerika behoort Under Armour tot de allergrootste spelers, nu is het tijd om Europa te veroveren. En wij helpen een handje.

Bewezen
diensten

  • Social media management
  • Strategie & Creatie

Project
deliverables

- Concept & strategie
- Social media management
- Social media design
- Social media advertising

Digital-first om Europa te veroveren.

Sport en technologie, daar weten wij wel raad mee. En daarom is deze samenwerking met Under Armour misschien wel de 'perfect fit'. Het snelgroeiende merk veroverde reeds de sportmarkt in Noord-Amerika en is daarnaast een 'techminded' bedrijf. Met een connected fitness community (200 miljoen geregistreerde gebruikers) en een eigen fitness app spelen ze al een tijdje mee op het digitale speelveld.

Precies op dat speelveld kruisen onze wegen. Sinds januari 2017 ondersteunen wij Under Armour op het gebied van social media management en werkten we aan de digital-first Europese contentstrategie. Under Armour begrijpt de kracht van online en wij weten hoe we die kracht optimaal moeten benutten.

Het is tijd om Europa te veroveren. #WEWILL
👇🏻️

Een greep uit ons werk

Content om doelgroepen te identificeren

De juiste plaatjes op de juiste plek. Een boksliefhebber kijkt liever naar Under Armour kleding met Anthony Joshua erin, terwijl iemand die van tennis houdt dat heeft met Andy Murray. Klinkt logisch, maar in de mix van content die organisch en betaald wordt uitgeserveerd kan je veel leren van kijktijden op video's en de engagement scores van de verschillende posts.

Door de uitkomsten scherp te analyseren kom je tot inzichten die je helpen om elke dag beter te worden. Het digitale speelveld verandert voortdurend en onze (content)strategieën veranderen mee. Het is onmogelijk dit spel uit te spelen, maar de atleet die in ons allen schuilt is vastberaden om keer op keer een topscore neer te zetten.

Opening Flagship Store

Wat doe je voor een merk die haar eerste Flagship Store opent in Nederland? Je vliegt natuurlijk Anthony Joshua in, hoewel, dat deden ze zelf al. Wij maakten een sprekende video om de Amsterdamse winkel aan te kondigen en installeerden een Facebook Messenger chatbot die het aanmeldingsproces begeleidde voor een exclusief VIP-arrangement. Eigenlijk precies wat bij zo'n innovatief en technologisch sportmerk hoort. Cool toch?

Under Armour is een sportmerk gebouwd op innovatie, een goede match met het DNA van TDE!

— Janne Kuipers, Content & Community Specialist, EMEA

Marc

Marc
Schuurman

Manager Social Media
marc@tde.nl

Under Armour is voor ons als social media team een meer dan veelzijdige klant. Creatie, distributie, analyses en monitoring van content voor een prachtig, 'upcoming' merk in de Europese sportmarkt.

Check it out!