Team Jumbo-Visma

Dit zijn alle details van de digitale demarrage van Team Jumbo-Visma

Team Jumbo-Visma

Nederlands grootste wieler- en schaatsploeg met de ambitie om zowel op sportief als digitaal vlak tot de absolute top te behoren.

www.teamjumbovisma.nl

Bewezen
diensten

  • Webdevelopment
  • Social media management
  • Strategie & Creatie
  • Digital design

Project
deliverables

- Concept & strategie
- UX & design
- Digitaal platform
- Digitale strategie
- Customer profiling
- Digitale campagnes
- Social media design

Hoe we samen de status quo veranderen

Het is op dit moment niet eenvoudig om een wielerploeg op het hoogste niveau te zijn. Waar het in de meeste sporten gangbaar is dat clubs/teams profiteren van inkomsten uit TV rechten, merchandise en ticketing, daar zijn ploegen in het wielrennen op dit moment bijna voor de volle 100% afhankelijk van sponsoring. Dat kunnen we gerust een flinke uitdaging noemen.

Zelfs met meerdere A-merken en meerjarige sponsorovereenkomsten, moet je jezelf uitdagen. Dus de ploeg denkt én kijkt verder. Het wil de status quo van het hedendaagse wielrennen doorbreken en duurzame verdienmodellen ontwikkelen die passen bij deze tijd. Daarnaast moet de extreem succesvolle schaatsploeg maximale exposure krijgen. En dat is waar wij 👋🏻 om de hoek komen kijken. Hallo Jumbo-Visma!

Samen met het team, Fanalist en onze broers en zussen van SportsCloud kijken we hoe we meerwaarde kunnen creëren via digitale mogelijkheden. Altijd vanuit het uitgangspunt dat het relevant is voor de bezoeker (fans en actieve sporters), de ploeg en partners. Een digitale demarrage om de voorvechter te zijn van het nieuwe wielrennen.

Ow ja, als onderdeel daarvan hebben we een heel vet nieuw platform en strakke digitale huisstijl neergezet ;)

Op een bruine boterham win je de Tour niet...

Men zegt: "Op een bruine boterham win je de Tour niet". En dat klopt... Maar wat heeft dit te maken met de ontwikkelingen waar het team mee bezig is? 🤨Veel, zo niet alles! Iedereen weet dat sporters de juiste voorbereiding en training nodig hebben om optimaal te presteren in een koers. Voor een (digitale) marketingmachine gelden dezelfde regels en randvoorwaarden om te kunnen excelleren.

Een state-of-the art platform is binnen onze strategie essentieel. Dit moet dé plek worden waar wielerfans, schaatsfans en actieve sporters content en meerwaarde ontdekken, die ze nergens anders kunnen vinden. Het fundament moet immers solide zijn.

https://www.teamjumbovisma.nl

De weg naar nieuwe verdienmodellen

Dagelijks vormen we een marketingpeloton dat op een missie is. Samen sparren we vol energie over wat de beste contentformats zijn om fans en actieve sporters te profileren. Een proces waarin onze digitale ambacht tot zijn recht komt: bedenken, ontwikkelen, meten, schaven, meten, bijschaven en perfectioneren. Hoe zorgen we voor de perfecte activatie die oplevert wat wij willen, in data en profilering? Van mini-campagnes rondom het weggeven van unieke gadgets (het kaderplaatje van Wout van Aert) tot (partner)campagnes voor de Tour de France.

Maar we gaan verder. Vanuit onze diepgewortelde passie voor het wielrennen en schaatsen, kruipen we in de huid van de bezoeker. Vanuit die positie komen we samen tot strategische plannen voor innovatieve digitale verdienmodellen, die we het komende jaar gaan uitrollen. Al met al een samenwerking op basis van topsportmentaliteit gevoed door heel veel energie, passie en plezier. We voelen ons onderdeel van de ploeg. Van hooglandbanen tot kasseienstroken.

De beelden spreken voor zich

Weinig sporten zijn meer fotogeniek dan het wielrennen. De heroïek, de schilderachtige omgevingen en de uitgeputte gezichten. Hetzelfde geldt voor het schaatsen. Denk maar eens aan een allround toernooi op een buitenbaan! Voor ons was het dan ook een no-brainer om een visueel georiënteerd platform te ontwikkelen met grote afbeeldingen. Zo zijn we samen met de ploeg in staat om hun succesverhaal op inspirerende wijze met de (groeiende) fanbase te delen!

Samen bouwen aan hèt wieler- en schaatsplatform van Nederland. Het ware sport-DNA van TDE en Team Jumbo-Visma maakt het prettig schakelen.

— Sander Kruis, Commercieel Manager Team Jumbo-Visma

Teun
Habes

Digital Sportmarketeer
teun@tde.nl

Als sportfanaten streven wij altijd het hoogste na. Wanneer we dan de kans krijgen om voor één van de meest succesvolle wielerploegen ter wereld te gaan werken, dan is dit onwijs gaaf! Vanaf de eerste 500 meter is de samenwerking zoals ie hoort: enthousiast, inspirerend, motiverend en transparant. Als wij samen een kopgroep zouden zijn in de Tour, vraag ik me af of het peloton ons terug kan pakken ;)

Check it out!

Bekijk ook...