Drop your briefing
Ride With Us 3

Ride With Us

Hoe Team Jumbo-Visma niet met acht, maar 5.659 renners naar Tour ging

Diensten

Strategie Creatie Copywriting PR strategie Media strategie Social campaigning Art direction Visual design Digital design UX design UI design Web development Activatie productie

Partners

Bram Berkien

Verkoop en fan engagement hand in hand

Doordat het reguliere tenue van Team Jumbo-Visma teveel op de gele trui leek, stonden we voor een uitdaging. We maakten er een kans van. En zo ging Team Jumbo-Visma in 2021 niet met acht, maar met 5.659 renners naar de Tour de France.

Via het speciale Tour-tenue werden fans onderdeel van de Tour-ploeg. Allereerst konden ze het design van het shirt bepalen. Designs waarop ruimte was voor de namen van zo veel mogelijk fans, die het shirt konden aanschaffen en zo het plekje voor hun naam en in de Tourselectie claimen. Hierna voegden we de daad bij het woord en brachten we via het shirt, veel content en diverse activaties de 5.651 (!) kopers van het shirt dichterbij de ploeg dan ooit tevoren.

Erkenning

Logo sponsorring
Gouden SponsorRing 2022
Businesscase
Logo dia
Gouden Dutch Interactive Award 2022
Campaign
Ride With Us 2
Ride With Us 7
Ride With Us
Ride With Us 5
Ride With Us 6
Ride With Us 4
Ride With Us 8
Ride With Us 9
Eredivisie Platform 3
Volgende case

Eredivisie Platform