We craft digital
connections
in sports

Opel

Zo creëerden duizenden hartslagen tijdens De Klassieker enorme impact in de strijd om het redden van mensenlevens.

We craft digital
connections
in sports

Opel

Opel benut haar positie als sponsor van Feyenoord optimaal door alle rechten in te vullen vanuit een stevige strategie. Ook digitaal.

www.opel.nl/feyenoord​

Bewezen
diensten

  • Webdevelopment
  • Social media management
  • Strategie & Creatie

Project
deliverables

- Concept & strategie
- Android app voor uitlezen hartslag
- API voor verwerken van data
- Social media beheer & webcare
- Fanbase marketing

Hoe hoog loopt de spanning op?

Hoe spannend is een wedstrijd voor een Feyenoord-hart? Om aandacht te vragen voor de samenwerking tussen Opel, Feyenoord en de Hartstichting kregen 100 Feyenoord supporters een hartslagmeter om bij dé wedstrijd van het jaar: Feyenoord - Ajax. De Hartslag van het Legioen was live te volgen op FOX Sports en via opel.nl/voorhetleven.

Uiteraard ging dit niet vanzelf. We ontwikkelden een speciale Android app die het mogelijk maakte om bluetooth hartslagmeters te koppelen aan een smartphone. Vervolgens maakten we de data vanuit een centrale plek realtime beschikbaar voor de campagnesite en FOX Sports. Naast de technische ontwikkeling waren we verantwoordelijk voor de verspreiding van de activatie via de social media kanalen van Opel en Feyenoord: voorafgaand, tijdens de wedstrijd en na afloop.

Laat deze activatie - genomineerd voor een Dutch Interactive Award - jouw hart sneller kloppen? Lees er alles over👇🏻️

Hiervan gaat ons hart sneller kloppen!

Technologische uitdagingen, daar zetten we graag onze tanden in! De Hartslag van het Legioen was er zo eentje. Reguliere bezoekers van stadions weten dat een stabiele internetomgeving niet overal aanwezig is, dus die uitdaging mochten we oplossen door de aanleg van een apart WiFi netwerk voor deze activatie. Daarnaast was het realtime beschikbaar maken van de data cruciaal. De ontwikkelde API in combinatie met een XML feed voor FOX Sports heeft ons niet teleurgesteld.

Online impressies

1.022.034

Gegenereerde mediawaarde

€1.500.000

Websitebezoekers

15.000

De media duiken er bovenop!

In totaal zijn er binnen een week zoveel artikelen gepubliceerd in online, print, landelijke en regionale media dat een mediawaarde van €1,5 miljoen werd gemeten. De actie haalde tweemaal de voorpagina van AD en de uitzending van EditieNL. Ook Radio Rijnmond verslaggever Jan Dirk Stouten droeg een hartslagmeter en besteedde tijdens zijn live radioverslag van de Klassieker volop aandacht aan de actie.

In onze samenwerking voelde het alsof ik schakelde met collega’s op wie ik blind kan vertrouwen!

— Caroline Schenk, (ex) Sponsormanager Opel Nederland

Lennart

Lennart
Boven

Managing Director
lennart@tde.nl

Mijn wedstrijdspanning was op deze dag zeker hoger dan die van de gemiddelde Feyenoord supporter ;) We zijn wekenlang bezig geweest met het voorbereiden van deze activatie die eigenlijk niet in zijn volledigheid van tevoren te testen is. De PR hadden we al te pakken voordat er een bal rolde. Maar de euforie beleefde zijn hoogtepunt toen ik op een TV-scherm in de Opel skybox de hartslagteller zag verschijnen in de uitzending van FOX Sports. We hadden het geflikt!

Check it out!