We craft digital
connections
in sports

Nationale-Neder­landen

Dit is de digitale activatie met duizenden vreugdetranen op haar conto.

We craft digital
connections
in sports

Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden is supporter van alle hardlopers en helpt bij het bereiken van persoonlijke hardloopdoelen.

www.hardloopsupporter.nl

Bewezen
diensten

  • Webdevelopment
  • Social media management
  • Strategie & Creatie

Project
deliverables

- Concept & strategie
- UX & design
- Digitaal actie platform
- Video client voor activatie
- Promotie strategie
- Social media beheer & webcare

Ultieme koppeling tussen online en offline

Stel: je bent sponsor van het grootste hardloopevenement in Nederland, de NN Marathon Rotterdam. Een evenement waar 925.000 supporters langs de kant staan om hun helden aan te moedigen en volop in aanraking komen met jouw merk. Hoe zorg je dan voor maximale impact van jouw sponsoring?

Samen met de sportmarketeers van Triple Double ontwikkelden we de Hardloop Supporter. Een digitale activatie waarbij supporters via www.hardloopsupporter.nl een aanmoedigingsvideo in konden sturen voor hun marathonheld. Zonder twijfel de meest ultieme koppeling tussen hedendaagse technische mogelijkheden en de kracht van sponsorrechten binnen een groot sportevenement.

In 2017 won de Hardloop Supporter de zilveren Sponsorring en inmiddels is de Hardloop Supporter ook actief geweest op de Marathon van Amsterdam en de Marathon van Brussel.

Zorg ervoor dat je onze casevideo niet mist (en zet de tissues klaar). Kom er maar in Lee...!

Wij houden van tranentrekkers!

Jij vraagt je natuurlijk af "maar hoe kregen ze dit dan voor elkaar?". Simpel gezegd: 35 meter voor elk van de vier schermen lag een tijdsregistratiemat, die in een fractie van een seconde de chip van een deelnemer herkende. Door de video’s aan het startnummer van de deelnemers te koppelen, speelden we de juiste video op het juiste moment af. Door bij te houden voor wie en welke video’s er al afgespeeld waren zorgden we ervoor dat zoveel mogelijk unieke lopers hun persoonlijke aanmoediging te zien kregen. Technologie in dienst van emotie, zoals het hoort.

Ingezonden video's

15.628

Afgespeelde video's

9.377

Website bezoeken

164.657

15.628 ingestuurde video’s in 2017 en 2018!

Alle ingezonden video’s moesten persoonlijk (oeps!) door ons gemonitord worden, binnen 48 uur. Marc heeft er nog nachtmerries van. Slachtoffer van onze eigen promotiestrategie dus ;-). De kracht van deze strategie? Het centraal stellen van de lopers als custom audience met de vraag supporters te taggen, effectieve retargeting vanuit de landingspagina en het targeten op vrienden van de deelnemers.

Wat een ongekende activatie was dit! De reacties waren ontroerend en hartverwarmend.

— Alessio Tilocca, senior brand manager Nationale-Nederlanden

Michiel

Michiel
van Looijengoed

Head of Development
michiel@tde.nl

Elke keer als ik aan deze activatie terug denk, krijg ik drie lagen kippenvel. Dit project is een schoolvoorbeeld van waar sport en technologie elkaar kunnen versterken. Het is onvoorstelbaar welke emoties er los komen wanneer lopers op het zwaarste punt van de marathon een aanmoediging krijgen van hun kind of geliefde. Je mag me hier echt 's nachts voor wakker maken en langs het parcours zetten!

Check it out!