We craft digital
connections
in sports

Herbalife

Het verhaal achter de social media strategie die leidde tot een Facebook community van ruim 50.000 fans.

We craft digital
connections
in sports

Herbalife

Herbalife is een wereldwijd opererend voedingsbedrijf. Sinds 1980 ondersteunt Herbalife vele mensen bij het vinden van hun healthy active lifestyle.

Bewezen
diensten

  • Social media management
  • Strategie & Creatie

Project
deliverables

- Concept & strategie
- Social media management
- Contentcreatie

Samen de beste versie van onszelf worden.

Goede voeding en sport zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Wie goed eet, kan beter presteren en daardoor de beste versie van zichzelf worden. En dat is precies waar Herbalife naar streeft. Als klant van het eerste uur helpen wij Herbalife bij het opbouwen van een duurzame relatie met hun klanten en members. Door het beheren van een social media community op Facebook.

Via wekelijkse planningen, kort- en langlopende campagnes en gerichte advertising serveren we nu al geruime tijd content uit aan een zeer hechte community, in Nederland én België (ja, ook in het Frans). Gestart vanaf 4.000 fans staat er nu een community die blijft groeien en het aantal likes op posts overtreft door shares. Juist na zoveel jaar blijven we hongerig naar meer.

Maar... Hoe hebben jullie dat dan aangepakt? Dat, beste lezer, vertellen we hieronder!

Een greep uit ons werk

Inspiratie, motivatie en vieren van prestaties

De belangrijkste uitdaging is om de community uit te dagen en betrokken te houden. Het merk Herbalife heeft ontzettend veel haakjes in zich, van ondernemerschap tot lifestyle en van product inspiratie tot ambassadeurs uit de topsport. Met ingrediënten als Cristiano Ronaldo, Ajax en de Rode Duivels krijgen de vele contentsnacks als vanzelf een lekker smaakje. We werken daarnaast volgens een strakke contentstrategie met enkele duidelijke pijlers. Zodat we altijd kunnen bepalen wat we wel, maar misschien nog belangrijker, ook wat we dus niet doen.

Door goed te luisteren naar de fans en volgers en een continue gang naar de Facebook Business Manager checken we maandelijks welk type content het beste presteert om te leren hoe we de engagement hoog houden. Engagement is trouwens geen modewoord, maar van levensbelang. Als mensen geen interactie met je content -en dus je merk- meer aangaan doe je iets verkeerd. Wat dat betreft hebben we een machine gecreëerd met 'interactie' als tweede naam, want we kijken niet meer op van een organische post met 224 likes, 227 shares en 54 reacties.

TDE is als de Cristiano Ronaldo onder de digitale sportmarketeers! Snelle en doelgerichte teamplayers met oog voor resultaat.

— Priscilla Rietveldt, marketingcoördinator Herbalife

Stijn

Stijn
Bindels

Social Media Designer
stijn@tde.nl

Wie heeft er nou dagelijkse gesprekken met meer dan 50.000 mensen? Dat vind ik het gave aan deze opdracht. Door de vele reacties bouw je een bijzondere band op met de paginafans, erg leuk!

Check it out!