ESPN
Wat is de ultieme prijs voor de doorsnee amateurvoetballer? De KampioensKoorts campagne gaf het antwoord op deze vraag...
Bewezen
diensten
- Webdevelopment
- Social media management
- Strategie & Creatie
- Digital design
Project
deliverables
- Concept & strategie
- UX & design
- Verkiezingsplatform
- Social media management
- Social media advertising
- Mailmarketing
- Webcare

Dit maak je maar één keer mee
Het is de natte droom van ieder amateurteam. Een live verslag van jouw kampioenswedstrijd op ESPN met werkelijk alles erop en eraan. Liefst 16 camera’s, Hans Kraaij jr. in absolute topvorm, Ronald de Boer als analist en Koert Westerman die het commentaar doet. Het overkwam de mannen van Be Quick Zutphen 4. In opdracht van Keukenkampioen en ESPN realiseerden we KampioensKoorts.nl waar Be Quick zich –net als ruim 1.100 andere teams– aanmeldde om zo veel mogelijk stemmen te verzamelen.
Door middel van verschillende acties zoals het overvliegen van een reclamevliegtuig (echt waar, klik hier voor bewijs) zorgde het sterrenensemble van Be Quick ervoor dat in no time heel Zutphen gemobiliseerd werd voor de actie.
Lees hieronder hoe wij de KampioensKoorts hebben aangewakkerd...
Een stemmechanisme waar je u tegen zegt
In nauwe samenwerking met Scheepens en onze collega's van Triple Double hebben we deze campagne neergezet. Zelf waren we verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het platform, mailmarketing en beheerden we Facebook en Twitter. Het platform was zo gebouwd dat het veel traffic met enorme piekmomenten aan kon, vanuit de tv-reclames. Op de drukste momenten kwamen meer dan 1.200 requests per seconde binnen (serieus veel). Met ruim 1.100 aangemelde teams, meer dan 60.000 stemmen en 627.291 personen bereikt via Facebook en Twitter mogen we wel spreken van een succes, denk je niet?

Slimmigheidjes en user first thinking
Hoe bereik je zo snel mogelijk zoveel mogelijk voeballiefhebbers in Nederland? Vrij snel kwamen we tot de conclusie dat de teams dit zelf het best kunnen doen. Aan ons de taak om een platform te ontwikkelen dat het de teams zo makkelijk mogelijk maakt om stemmen te verzamelen.
We zorgden voor een vooraf gevulde database van alle teams in Nederland en een “search ahead” zoekfunctie. Via de eigen social kanalen van KampioensKoorts inspireerden we teams om nóg meer in actie te komen om stemmen te verzamelen.
Fijn om te weten dat TDE 24/7 voor je klaar staat als het nodig is!
— Pim Broere, (voormalig) manager partnerships Eredivisie Media & Marketing
Jeffrey
Schmitz
Back-end Developer
jeffrey@tde.nl
Het is zo mooi om samen met een team een actieplatform te ontwikkelen dat zoveel losmaakt bij voetbalminnend Nederland. Werkelijk het gehele amateurvoetbal in Nederland was in rep en roer vanwege deze actie. Geweldig!
Bekijk ook...