We craft digital
connections
in sports

Cannon­dale

Alles over de verspreiding van social fietscontent naar liefst tien Europese landen.

We craft digital
connections
in sports

Cannondale

Met fans over de hele wereld, bezorgt Cannondale al vier decennia lang haar gebruikers de ultieme fietsbeleving, waarbij kwaliteit en innovatie hoog in het vaandel staan.

Bewezen
diensten

  • Social media management
  • Strategie & Creatie

Project
deliverables

- Social media management
- Social media design
- Social media advertising
- Webcare

Zes kanalen, zes talen, zes keer scoren.

Wat doe je als Cannondale je vraagt om op zes kanalen, in zes talen een strategie uit te rollen en wekelijks met content te strooien? Dan ga je aan de slag en pak je met beide handen deze uitdaging aan. In de zoektocht naar een social media bureau kwam het toonaangevende fietsenmerk bij ons uit. Het ene kantoor in Basel, het andere in Eindhoven. Met Cannondale zijn we onze eerste 'latrelatie' aangegaan, maar door de scherpe rolverdeling en dagelijkse communicatie via e-mail, WhatsApp, Skype en telefoon heeft dat nooit zo gevoeld.

Wat we dagelijks doen, is het maken van een constante contentstroom (creatie & distributie), helpen bij het vinden van de juiste digitale strategie en advies geven om via advertising de beste resultaten te boeken. De eerste uitdagende KPI's werden al halverwege het jaar gerealiseerd. Mede door actieve monitoring en in-the-moment content rondom de wielersponsoring wisten we op bereik en engagement flink te scoren. Activatie van sponsorrechten via social media is ons op het lijf geschreven.

Cannondale is onderdeel van de Cycling Sports Group. Onder dezelfde vlag werken we ook voor het energieke fietsmerk GT Bicycles en posten we wekelijks op drie kanalen, in drie talen.

Een greep uit ons werk

De uitdaging trotseren

Het creëren en distribueren van wekelijkse contentplanningen, daar hadden we al ruime ervaring mee. Posten op zes verschillende kanalen, in zes verschillende talen, dat was nieuw. Een uitdaging die we met veel energie zijn aangegaan en al doende leert men. Inmiddels zijn we er, al zeggen we het zelf, aardig bedreven in geworden.

Het communiceren in een andere taal, het schakelen met een vertaalbureau en het creëren van specifieke content voor ieder land, geven een extra dimensie aan de samenwerking met het vooruitstrevende fietsenmerk. Dankzij een strakke way-of-working en een betrokken klant weten we week in week uit deze uitdaging te trotseren.

The all sports’ gurus supported us in the social media strategy definition for Europe and in the day by day creative implementation along the year.

— Zeno Scapin, Head of Digital Cycling Sports Group

Roan

Roan
Bezemer

Social Media Manager
roan@tde.nl

Het is een toffe gewaarwording om dag in, dag uit een van de grootste fietsmerken ter wereld een gezicht te geven op social media. Of je nu in-the-moment inhaakt op een tweede plaats van Rigoberto Urán in de eindklassering van de Tour de France of een social campagne lanceert rond een nieuw model van Cannondale. Elke uiting op social media vereist veel creativiteit en inlevingsvermogen. En dat maakt het zo leuk!

Check it out!