We craft digital
connections
in sports

Atletiekunie

Zo leert de Atletiekunie ongebonden lopers kennen via Hardlopen.nl.

We craft digital
connections
in sports

Atletiekunie

Nederland telt ongeveer 1.3 miljoen hardlopers. Voor al die hardlopers wil de Atletiekunie met Hardlopen.nl dé online gids zijn.

www.hardlopen.nl

Bewezen
diensten

  • Webdevelopment
  • Strategie & Creatie

Project
deliverables

- Concept & strategie
- UX & design
- Digitaal platform
- iOS en Android trainings app
- Webanalytics

In het juiste tempo hardlopend Nederland leren kennen

De vraag? Een online platform voor hardlopend Nederland, dat renners helpt om succesvol, blessurevrij en met plezier te hardlopen en een bijdrage levert aan de groei van de hardloopsport in Nederland. Op deze manier wil de Atletiekunie ook haar bijdrage leveren voor de ongebonden lopers.

TDE pakte deze uitdaging met beide handen aan en ontwikkelde het platform hardlopen.nl met een focus op content en praktische informatie voor lopers. Vervolgens brachten we ook een (aan het platform gekoppelde) trainingsapp op de markt. Samen kijken we nog steeds wekelijks welke kansen er liggen om hardlopend Nederland te leren kennen en een stap verder te helpen.

Meer weten over hardlopen.nl en de trainingsapp? Scrollen maar! 👇🏻️

Tips, evenementen en hardloopschema's

Waarom bezoeken hardlopers hardlopen.nl? Allereerst door de vele inspirerende artikelen die er te vinden zijn over training, voeding, gear, gezondheid en evenementen. Daarnaast vind je er de grootste hardloopkalender van Nederland met meer dan 1.000 evenementen! Ook alle atletiekverenigingen en loopclubs van Nederland zijn op overzichtelijke wijze weergegeven. En als kers op de taart word je via verschillende hardloopschema's ook nog geholpen met het behalen van jouw hardloopdoelstellingen :)

https://www.hardlopen.nl/

Een gepersonaliseerde website voor elke bezoeker

Er zijn heel veel typen hardlopers. Zo heb je bijvoorbeeld de gezelligheidsloper, de evenementenloper, de fitloper en de prestatieve loper. Allemaal type lopers met verschillende doelen en dus een andere behoefte aan informatie over hardlopen. Met dit inzicht gingen we samen met onze partner voor fanbase marketing, SportsCloud, aan de slag. De eerste stap hierbij was het inrichten van Blueconic software. Dit stelt de Atletiekunie in staat om profielen van websitebezoekers op te bouwen.

Hoe werkt dit? Vooruit, een beknopt voorbeeld: een bezoeker klikt op een trainingsschema voor beginners of op een artikel over beginnen met hardlopen. Op basis van dit gedrag wordt deze bezoeker geprofileerd als beginnend hardloper. Vervolgens wordt bij een volgend bezoek de website aangepast aan het profiel van deze bezoeker met als resultaat een relevantere ervaring.

Eat, sleep, train, repeat!

Naast het platform ontwikkelden we ook de aan het platform gekoppelde mobiele trainingsapp voor iOS en Android. Hiermee is het mogelijk vrije trainingschema’s te lopen of programma’s met audiocoaching en verschillende doelen te volgen en muziek te luisteren (iTunes, Google Music, Spotify, etc.). Alle persoonlijke statistieken van een loper worden in een persoonlijk dashboard opgeslagen.

TDE benadert haar projecten als topsport. Als klant is dat wel heel erg lekker :)

— Bram van der Leij, marketing manager Atletiekunie

Jerome

Jerome
Anker

Back-end Developer
jerome@tde.nl

Dit project heeft voor mij de uitdaging gehad wat de marathon voor een gemiddelde loper is :) Met name de rollenstructuur en bijbehorende rechten over de verschillende platformen (app en website) waren een pittige kluif. Nu alles staat en lekker loopt, is het gevoel voor mij hetzelfde als na een sportieve topprestatie!

Check it out!