ASICS

Een groeiende & betrokken hockeycommunity op Instagram

ASICS

Eén van de grootste sportmerken ter wereld.

Bewezen
diensten

  • Social media management
  • Strategie & Creatie
  • Digital design

Project
deliverables

- Concept & strategie
- Contentproductie
- Influencerstrategie
- Community management
- Growth hacking

Een eigen domein op Instagram

Social media zijn een uitstekend middel om de merkvoorkeur onder een gewenste doelgroep op te krikken, zo ook Instagram. Het huis van vele hockeyliefhebbers, tophockeyers én ASICS field hockey.

We startten onze reis vanaf 0 en gingen via shoots, giveaways, Stories, Q&A's, Reels, takeovers, nog meer shoots, Insta Guides en livesessies al naar 12.000 vaste volgers. Een betrokken community (gemiddeld 11% engagement) die ASICS al miljoenen impressies oplevert. En de sales resultaten zagen er ook goed uit!

Wat is het geheim van onze chefs? Check het 👇

Het start met een solide strategie

Het voordeel van een wit vel, is dat je alles naar wens kan invullen en inrichten. Met duidelijke social media doelstellingen begonnen we met het eind in gedachten: 10.000 volgers, 1-3% engagement rate en het opbouwen van een retargeting doelgroep. Daarna kon het creatieve proces van start met vele ingrediënten: de ASICS hockeyschoenen, tophockeyers als Jorrit Croon, Maria Verschoor, Margot van Geffen, Thomas Briels en frisse social first designs.

Het komt samen in onze bio: ‘💙 Field Hockey. We help you have fun while playing, with the best shoes possible for every player. Meet our ambassadors and shoes. 👊’

Campagnes & Content

Het is de kunst om als nieuw kanaal op te vallen én direct toegevoegde waarde te bieden aan volgers en potentiele volgers. Dat betekent dat je continu een balans moet bewaken tussen mooie en engaging content en activerende of promotionele content. Op Instagram betekent het in ieder geval een strakke basislaag van mooie plaatjes!

Naast de mooie plaatjes hebben we verschillende campagnes gevoerd, waaronder de ASICS Turn Campagne. Daarin kon iedere actieve hockeyer zijn of haar poging doen een ambassadeurscontract te verdienen bij ASICS. De droom van iedere jonge sporter natuurlijk!

Van Instagram naar de retailer

Opgebouwde merkvoorkeur en retargeting doelgroepen wil je benutten. Daarom hebben we een retailcampagne bedacht, ontwikkeld en uitgevoerd voor ASICS bij drie verschillende outlets. Doordat we relevante doelgroepen hadden opgebouwd en alles konden tracken via conversiepixels, resulteerde dit in een opbrengst per geïnvesteerde euro van €1,05. Daarin zijn alle kosten meegerekend, van uren tot design, productie en sales promotions.

En het leverde een catchy pay-off op voor de nieuwe lijn van hockeyschoenen: "Steady feet, quick turns".

TDE is creatief, vernieuwend en ze snappen de sport. Dat is gewoon ontzettend fijn samenwerken!

— Maarten Jonges, Marketing Manager Benelux ASICS

Roan
Bezemer

Social Media Marketeer
roan@tde.nl

Een Instagram kanaal from scratch opstarten is misschien wel het leukste wat er is als social media manager. Je ziet de volgersaantallen, engagement en het bereik van week tot week stijgen. Dat geeft enorm veel energie!

Check it out!