Vorige item Volgende item

Philips Mexico - ¡Gana tu nuevo look!

Fact: meer dan 100.000 bezoekers

"Prachtige internationale campagne: ¡Gana tu nuevo look!"

Philips wilde de bekendheid als Personal Care & Grooming merk in Mexico vergroten door gebruik te maken van de samenwerking met PSV. Triple Double ontwikkelde voor Philips Mexico een stijlvolle, digitale campagne waarmee Mexicaanse consumenten via een Facebook applicatie aan konden geven welke look zij het meest waardeerden. Consumenten kregen door mee te doen aan de actie, de kans om een geheel verzorgde reis naar de Champions League wedstrijd PSV - Bayern München te winnen. Hier kregen zij de gekozen look ook daadwerkelijk aangemeten.

 


TDE ontwikkelde de Facebook-applicatie waarin consumenten konden stemmen op hun favoriete look en verzorgde tevens de social media strategie voor het verspreiden van de campagne. De technische uitdaging zat hem hierbij met name in het opvangen van bezoekerspieken bij het delen van de campagne door de Mexicaanse spelers Andrés Guardado en Héctor Moreno via social media. Door een dubbele laag caching in de applicatie te bouwen is er uiteindelijk een uptime van 100% gerealiseerd.

Uiteindelijk bezochten meer dan 100.000 Mexicaanse consumenten de Facebook applicatie en duizenden deelnemers, waarmee de doelstellingen ruim overtroffen werden.