Jupiler Meest Strijdvaardige Speler Vorige item Volgende item

Jupiler - Meest Strijdvaardige Speler

Fact: meer dan 2.000.000 personen bereikt

“Verbinding tussen het team en de fans, mogelijk gemaakt via een partnership en technologie”

Jupiler’s partnership met Ajax stelt haar in staat om de merkbelofte ‘Mannen weten waarom’ te versterken. Om aandacht te genereren onder de Ajax fans en engagement te creëren rondom haar merkbelofte is de verkiezing Meest Strijdvaardige Speler in het leven geroepen. Hiervoor ontwikkelde TDE een Facebook applicatie en een social media contentplan.

 


Via de applicatie stemden fans op de volgens hen Meest Strijdvaardige Speler van het afgelopen seizoen. Vervolgens deelden ze hun stem, zodat zij organisch het bereik vergrootten en direct andere fans aansporen een stem uit te brengen. De uitgekiende contentdistributiestrategie leverde middels kanalen van Ajax, influencers (oud-Ajacieden) en Jupiler een totaalbereik op van meer dan 2.000.000 personen binnen een week tijd.

Tegelijkertijd kwamen de duizenden stemmers in een database terecht om voor aankomende activaties een stevige basis te bieden in communicatie. Een succesvolle activatie met twee glansrijke winnaars: Davy Klaassen én Jupiler.