Sony Xperia Vorige item Volgende item
Logo Sony

Sony - #SquadraXperia

Website: www.sonymobile.com/nl/squadra-xperia Fact: 1.689.668 interacties via social content

“Interactieve content die gepassioneerde fans activeert”

Sony Mobile heeft een wereldwijde samenwerking als official partner van de UEFA Champions League met UEFA voor de seizoenen 2015-2018. De uitdaging lag er om de rechten die voortkomen uit dit sponsorship zodanig te benutten dat er substantieel bijgedragen wordt aan de salesdoelstellingen. Vanuit deze doelstellingen ontwikkelde TDE de #SquadraXperia campagne.

Consumenten die tijdens de actieperiode een XPERIA toestel kochten, maakten kans op een één van de elf tickets voor de UEFA Champions League Finale van 2016 in Milaan. Ambassadeur Luuk de Jong koos wekelijks een Xperia gebruiker in zijn Squadra Xperia; het elftal prijswinnaars. Middels originele video’s en foto’s die via social media werden verspreid, kreeg zijn team gedurende de campagneperiode vorm. 

 


De social content om het #SquadraXperia elftal aan te kondigen heeft uiteindelijk geleid tot 1.689.668 intereacties (likes, comments, shares, video-views en link clicks). Daarnaast is de #SquadraXperia campagne binnen de wereldwijde Sony organisatie als best practice aangeduid om het UEFA Champions League sponsorship lokaal te laden.


Impressies